Hop til hovedindholdet

Fredag d. 9. december 2022 kl. 12:00 til 15:30

Fredag d. 9. december 2022 kl. 12:00

Sted

Nykøbing Falster Sygehus, Fjordvej 15, 4800 Nykøbing Falster Nykøbing Falster Sygehus
Fjordvej 15
4800 Nykøbing Falster

Mød amputerede på Nykøbing Falster Sygehus d. 9 december kl. 12- 15.30

Arrangementsbeskrivelse

Amputationscafe på Nykøbing Falster Sygehus

Vi glæder os til at møde alle amputerede og pårørende til foredrag, en snak over kaffen og med mulighed for at stille masser af spørgsmål.

Vi kommer tre amputerede for at fortælle om vores liv som amputeret.

Vi er amputeret på forskellige niveauer – Jens er underbensamputeret,  Marianne og Christian er lårbensamputeret. Nogle af os hopper gerne ud på et dansegulv, andre cykler mountainbike, og de fleste af os tager gerne en tur i svømmehallen for at motionere, have det sjovt med hinanden og få varmet vores ømme muskler.

Men vi er også til de helt stille hverdage, hvor vi blot hygger os uden at skulle springe bardutspring. Sagt med andre ord: vi vil gerne give dig en oplevelse af, at et liv som amputeret sagtens kan ligne det liv, du havde før, du blev amputeret, og måske endnu bedre i fælleskab med os andre?

Vi viser gerne vores kørestole og proteser frem, får en snak om tips & tricks, du kan bruge i hverdagen, hvad enten du lige er blevet amputeret eller har været det længe.

Vi mødes på Nykøbing Falster sygehus, som serverer vand/te og kaffe.

Man skal ind af indgang 66, hvor man kommer direkte til hospitaltets auditorium. Arrangementet starter kl. 12 til cirka 15.30

Medbring meget gerne pårørende, så I alle kan blive klogere på et liv som amputeret.

Det er selvfølgelig en stor livsomvæltning at blive amputeret, men vi vil gerne være med til at skabe mod, håb, og indre styrke.

Amputationsforeningen.

Find vej til arrangementet